Anekdoter fra et arbejdsliv

10 tegn på din chef har hukommelsesproblemer

Hej derude.

Jeg har haft en chef, der enten var ved at få Alzheimer’s eller bare led voldsomt af alderdomsbetinget hukommelsessvækkelse. I starten var nogle af de ting, han sagde meget underlige, men efterhånden lukkede vi bare af. Især fordi han blev svært aggressiv, når nogle af os antydede, det måske ikke forholdt sig, som han sagde.

Her er 10 tegn på hans hukommelsessvækkelse:

  1. Chefen og udvikleren var i gang med et projekt med en deadline. Udvikleren skød frokosten en time af samme årsag og fortalte chefen det, det blev godkendt. Så gik der et kvarter. Chefen kom ind i det kontorlandskab, hvor jeg og udvikleren sad og spurgte, hvor udvikleren var.  En studentermedhjælp, der tilfældigt gik forbi chefen, svarede at udvikleren var gået til frokost. Hvorefter chefen overfusede medhjælpen totalt og skældte ham hæder og ære fra, fordi han ikke havde sagt til udvikleren, han under ingen omstændigheder måtte gå til frokost
  2. Så var der den gang, chefen skulle have nogle vigtigt komponenter hjem fra Kina til en produktion. Han spurgte mig, hvornår de kom hjem. Jeg svarede, de jo – som tidligere informeret – kom hjem 2 uger senere pga. Chinese National Week. Hvortil han blev rasende og råbte op om hvor svært det var at arbejdet med kineserne. Og det måtte da være noget HELT nyt, de holdte fri i 14 dage i oktober. Det havde han aldrig, ALDRIG, i sine mange år som virksomhedsejer oplevet. (Jo altså, nu har de jo egentlig fejret det siden 1949…)
  3. Dengang da chefen havde holdt møde sent om eftermiddagen, da alle var gået hjem. Og satte opvasken ud i køkkenet og lod den stå som han altid gjorde (der kom jo en lille fe og vaskede op). Alle medarbejdere lod den stå i en uges tid, da ingen gad rydde op efter chefen. Især ikke fordi han blev sur, når andre lod deres stå i over en dag. 8 dage efter han satte opvasken ud, sendte han så en vred mail rundt. Han skrev, at den person der havde ladet opvasken stå i køkkenet i så lang tid godt måtte fjerne den omgående! Det hørte ingen steder hjemme at lade en opvask stå i så lang tid. (Godt så…)
  4. Det skete jævnligt, altså flere gange om ugen, at han satte udvikleren i gang med noget, der havde højeste prioritet. Han måtte ikke lave noget andet! En halv time efter ville han så komme ind og råbe af udvikleren og svine ham til, fordi han ikke skulle lave det nu. Han skulle jo lave noget andet!
  5. Da han surt ringede til mig i en ferie, for at høre, hvor jeg havde lagt en vigtig mail fra en leverandør. Jeg sagde til ham, at den havde jeg lagt i den offentlige mappe i Outlook, hvor firmaets retningslinjer gjorde klart, mails skulle arkiveres. Han kiggede i mappen, mens han var i røret og skældte mig ud, fordi den ikke var der. Og jeg skulle jo arkivere, det havde han gjort meget tydeligt. Hvorefter han så sagde: “Nårh, det var fordi jeg kiggede i den forkerte mappe. Nå men god ferie.” Og så lagde han røret på
  6. Han var engang væk i en uge på kundebesøg i udlandet. Lige da et vigtigt projekt stod over for en kritisk udvikling. Og var umulig at få fat i. En medarbejder tog den så med ham, da han kom hjem. Og sagde, det jo havde været en god ide at sende en mail inden, så projektet kunne planlægges anderledes. Chefen blev sur og sagde, han havde skam sendt en mail. Så måtte vi jo have slettet den (altså alle ansatte). Medarbejderen fastholdt, han ikke havde sendt den og insisterede på, de kiggede i “sendt post”. Hvor den selvfølgelig ikke lå. Hvorefter chefen hidsede sig op og insisterede på, at så måtte der være en virus, der havde slettet den fra sendt post
  7. Dengang han skulle have noget hjem fra Kina og selv ville sørge for det. Udenom mig, der stod for indkøb og logistik. Da varen så kom hjem fik han en kæmpestor fragtregning. Som han kom ind og præsenterede for mig og sagde, det jo burde trækkes fra min løn, når jeg ikke havde gjort mit job og sørget for bedre rater
  8. Og så var der dengang han havde givet alle fri i sommerferien. Og da han så opdagede, der var en hel uge uden bemanding, blev han sur på alle ansatte over, at de havde snydt ham, så han selv møde op hele ugen. “Han havde jo selv planlagt ferie”
  9. Da han holdt en dag fri og havde glemt en ansættelsessamtale. Og måtte bede en vilkårlig fra produktionen tage den
  10. Til sidst var der lige dengang, da han havde arrangeret et møde med en af de største kunder. Som var ret besværlig. Så havde han taget dagen fri og kom tilfældigt ind på kontoret for at hente noget. Og måtte deltage i mødet iført en sweater med huller og slidte fløjlsbukser. Firmaet fik ikke den store kontrakt,  de havde håbet på…..

God mandag derude. 🙂

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Anekdoter fra et arbejdsliv